Faceți căutări pe acest blog

vineri, 8 aprilie 2011

Masini cu sigla M de la BMW care nu au ajuns in productia de serie

Stiai ca a existat BMW E39 M5 break? Sau BMW E46 M3 break? Sau chiar un seria 5 E34 M5 cabrio? Sau de ce nu, o pisicuta compact M3? Ei bine, amatorii de BMW au parte acum de o surpriza placuta din partea diviziei Motorsport care a aratat lumii intregi cateva masini din garajul secret, nume de cod "M"...

Divizia de la BMW insarcinata cu modelele sport a nascocit o gramada de modele ciudate, purtatoare de sigla M, precum M3 cabrio sau M5 cabrio... Chiar si SUV-uri nebune, precum X6 M pot fi catalogate drept creatii ciudate ale celor de la BMW Motorsport... Insa mai mult decat atat, inginerii de la BMW mai pastreaza si cateva secrete bine ascunse: niste masini concept, in unic exemplar, despre care putini stiau ca exista...

Acum cateva zile, BMW ne prezenta ultima realizare ce poarta sigla M. E vorba de noul M5 Concept, care cu siguranta va evolua in varianta de serie. Insa mai interesant este cu siguranta ceea ce se ascunde in garajul secret BMW... Un fel de "Pestera lui Alladin" se afla in Munchen, plina cu modele M de BMW, dar mai ales concepte care nu au trecut de stadiul acesta si nu au intrat in productia de serie...


Printre acestea se numara si un M6 CSL, o versiune mai agresiva a lui M6, modelul vechi, mai usor cu 100 de kg si mai puternic decat un M6 normal. Acest model are multe imbunatatiri aerodinamice, printre care si un eleron controlat electric. Insa masina nu a vazut niciodata productia de serie, pentru ca vechea Seria 6 a apus dovedita de normele ecologice...


Un alt bolid mult mai interesant este bazat pe BMW seria 8 din anii '90. Mai precis, un 850 CSi modificat serios, purtand numele M8. Varianta de serie CSi producea 375 de cp din motorul V12, insa acest exemplar in care si-au bagat surubelnitele inginerii de la BMW produce 550 cp. Si chiar daca masina nu a vazut lumina zilei, a fost mai degraba un exercitiu pe care inginerii si-au facut mana pe motorul V12 care a echipat ulterior Supercarul McLaren F1. Dar chiar si la acest concept vedem multe amanunte incredibile, mai ales aerodinamice, dar si un set de jante cu spitele din carbon.

Acelasi motor V12 de turatie inalta, special modificat pentru Le Mans, s-a vazut instalat si in prima generatie de BMW X5. Un prototip de SUV cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, capabil sa atinga peste 320 km/h datorita motorului V12 de 700 cp. Evident, acest SUV avea numai tractiune spate, iar scopul destinat nu era prea clar, nu e de mirare ca a ramas la stadiul de concept...


Au mai fost in trecut si alte cateva tentative esuate de a transforma masini de serie in bolizi cu sigla "M". E vorba de un E36 compact cu motor 1.8 modificat, un E46 M3 break, masina care ar fi putut insa avea succes, un E39 M5 break, caroserie care a fost insa produsa in serie numai la urmatoarea generatie... Dar chiar si generatia E34 a avut un concept break, insa de serie a existat numai in varianta sedan.
 Un alt concept senzational, dar nu foarte reusit si placut ochiului, are la baza un Z3. Este un amestec intre Z1 si Z3 cabrio, la care amprenta diviziei Motorsport este mai mult la aspectul exterior. Tot prin garaj se mai regasesc si cateva masini mai vechi, precum un "rechin" seria 5 M5, un E34 M5 break, un BMW E30 pick-up M3, mai multe exemplare de M1, iar cel mai interesant dintre toate, un E34 cabrio. Da, un seria 5 decapotabila! Si daca ne mai gandim ca este si M5... sexy rau!





Un comentariu:

  1. Prima data cand am condus un BMW a fost in urma cu ceva ani, inchiriat de la un rent a car Brasov. A fost o senzatie deosebita pentru ca nu mai condusesem masini puternice....mi-a placut senzatia pe care ti-o da BMW-ul. Esti un fel de "king of the road"

    RăspundețiȘtergere