Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 16 aprilie 2011

Mercedes CLS versus Audi A7

Intr-o lume moderna, fuga dupa neconventional este la ordinea zilei. Inutilul se transforma rapid in necesar, in realizarea acestui ciudat pas contribuind din plin si "lucratura" botezata marketing. Tocmai de aceea, atunci cand sosesti cu un astfel de produs, sansele de a castiga marele jackpot sunt uriase. Daca cei de la Mercedes stiu cel mai bine despre ce este vorba, rivalii de la Audi sunt pe cale sa afle...


Design Exterior:In urma cu aproximativ sapte ani, germanii de la Mercedes creau un segment nemaiintalnit pana la acea vreme. Primul coupe cu patru usi din lume isi facea aparitia in mod oficial, iar intreaga planeta ramanea cu gura cascata. In prezent mai toate companiile ofera sau lucreaza la un astfel de automobil, insa recent-lansatul Audi A7 pare cel mai aproape de reteta inventata de constructorul din Stuttgart.


In cadrul segmentului coupe-urilor cu patru usi, designul exterior reprezinta un factor extrem de important. Ai putea afirma ca noul Mercedes CLS este cu un pas inaintea lui Audi A7 deoarece se afla deja la a doua generatie, insa nici cel din urma nu se lasa mai prejos. Pe scurt, aceasta dezbatere se rezuma la (aproape) un singur aspect: In timp ce constructorul din Stuttgart ofera un automobil complicat, ce beneficiaza de forme musculoase, aripi uriase si o linie coborata a plafonului, constructorul din Ingolstadt a trimis un automobil elegant, ce pare mai degraba o simbioza intre un GT de lux si un hatchback decat un coupe cu patru usi prin definitie. De asemenea, noul Mercedes CLS se poate lauda cu un aspect original, creat de la zero, in timp ce Audi A7 imparte elemente de design cu ultima generatie a navei amiral din Ingolstadt - A8. Daca acest aspect nu te deranjeaza insa, precizam ca modelul din Ingolstadt poate fi echipat si cu un pachet sport S line, ce consta in spoilere mai agresive, jante de dimensiuni generoase si diverse accesorii pentru interior. Desigur, cu un astfel de tratament se poate lauda si modelul din Stuttgart, tratament ce vine sub forma pachetului sport AMG.


Design Interior:Un alt factor extrem de important in alegerea coupe-ului cu patru usi care sa te reprezinte cel mai bine face referire la interior. Inainte insa de a trece la a analiza designul, specificam ca noul Audi A7 poate gazdui pana la cinci pasageri, in timp ce ultima generatie a lui Mercedes CLS beneficiaza de o consola centrala ce se intinde de-a lungul intregului cockpit, anuland astfel posibilitatea unui al treilea pasager.


Revenind rapid la linii si forme, se poate observa cu usurinta ca modelul din Stuttgart se bucura de prezenta unui panou de bord cu design clasic si elegant in acelasi timp, pe cand modelul din Ingolstadt beneficiaza de un panou de bord cu aspect futurist. Fetele usilor celui de-al doilea automobil creeaza senzatie de spatiu, in timp ce in cazul primului automobil acestea tradeaza aceeasi eleganta prezenta si la exterior.


Asadar, asa cum era de asteptat, atat Mercedes CLS, cat si versus Audi A7 isi rasfata clientii cu materiale dintre cele mai bune, dotari de ultima ora, spatiu din plin si, nu in ultimul rand, confort. Ca o mica paranteza, afirmam ca am fost putin dezamagiti de prezenta unui al cincilea loc in cazul modelului din Ingolstadt. Pentru ca, nu-i asa, un adevarat coupe in patru usi nu se poate lauda cu prezenta unui scaun in locul unei console centrale alungite.


Date Tehnice:
Conform celor doua configuratoare prezente pe site-urile din Romania ale celor doi constructori, Mercedes CLS beneficiaza de cinci motorizari, in timp ce viitorii clienti ai noului Audi A7 au de optat doar pentru trei motoare. Important de specificat: Audi A7, in versiunea de baza, este oferit cu motor 2.8 FSI de 204 CP si tractiune fata! Pare o gluma ultima parte, insa din pacate coupe-ul cu patru usi din Ingolstadt chiar este servit clientilor mai sensibili la portofel cu tractiune fata.


Revenind insa la privirea generala asupra gamei de motorizari, sa trecem rapid in revista alegerile pe care le au de facut clientii celor doua modele:

- Mercedes CLS: 250 CDI BlueEfficiency (patru cilindri, 2.1 litri, 204 CP si 500 Nm), 350 CDI BE (sase cilindri, 3.0 litri, 265 CP si 620 Nm), 350 BE (sase cilindri, 3.5 litri, 306 CP si 370 Nm), 500 BE (opt cilindri, 4.6 litri, 408 cai putere si 600 Nm), 63 AMG (opt cilindri, 5.5 litri, pana la 557 CP si 800 Nm);

- Audi A7: 2.8 FSI (sase cilindri, 2.8 litri, 204 CP si 280 Nm), 3.0 TFSI (sase cilindri, 3.0 litri, 300 CP si 440 Nm), 3.0 TDI (sase cilindri, 3.0 litri, 245 CP si 500 Nm).

Asadar, cel mai probabil, majoritatea automobilelor achizitionate vor purta logo-ul CLS 350 CDI, respectiv A7 3.0 TDI, o comparatie intre aceste doua motorizari fiind astfel inevitabila. Daca cifrele legate de putere pot fi regasite ceva mai sus, precizam ca unitatea V6 CDI semnata Mercedes poate propulsa coupe-ul in patru usi de la 0 la 100 km/h in doar 6.2 secunde, viteza maxima fiind limitata la 250 km/h. In ceea ce priveste consumul de carburant, constructorul din Stuttgart anunta o valoare medie de 6 - 6.1 litri la 100 km. In cazul rivalului de la Audi, propusorul V6 TDI ii confera lui A7 o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde, in timp ce viteza maxima este de asemenea limitata la pragul celor 250 km/h. Venind vorba despre consum de carburant, constructorul din Ingolstadt ne ispiteste cu o valoare medie de doar 6.0 litri la 100 km.



Ajunsi la final, a venit clipa sa specificam si preturile de pornire ale celor doua rivale coupe-uri in patru usi: 62.372 euro pentru Mercedes CLS, respectiv 52.150 euro pentru Audi A7.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu